1:a december, julkalender och kundkjol


Imorse tog jag sovmorgon och missade första avsnittet av julaklendern. Då är det ju otroligt toppen att man kan se avsnitten på SVT Play, och äta frukost samtidigt. Och jag måste bara säga...årets julkalender, så himla bra! Och så otroligt snygg scenografi och kostym, tänk att få ha jobbat med den. Tänker verkligen inte missa ett endast avsnitt!



Efter julkalender och frukost drog jag till skolan och arbetade på kundkjolen. Skulla skära till delarna idag och tyget som jag arbetar i hade min kund med sig då hon tidigare har fått en kavaj uppsydd i det. Det hade kunnat vara bara liiiiite mer tyg om man säger så. Det var nätt och jämt att delarna fick plats och efter diverse omritningar av mönstret så fick delarna tillslut plats och jag kunde skära ut. Kjolen jag ska sy är en vanlig rak, knälång kjol med nersydda motveck både fram och bak. Min kund, som är en utav mina lärarens mamma, önskade en "Miss Marple"-inspirerad kjol. Tycker att det är en rolig modell, då jag aldrig har sytt nersydda motveck förut så det blir något nytt för mig. 1:a provning med kunden är på onsdag kl 11 och eftersom att jag ska ge mig upp till Stockholm över helgen så blir det seriös tråckling på måndag och tisdag, då kjolen måste vara färdigtråcklad till 1:a provningen. Men det går, allt går. Nu ska jag äta lite (inte hunnit med middag ännu) och sedan packa inför Stockholm.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0