Kundkjol

Har spenderat dagen med att tråkla ihop min kundkjol inför 1:a provning nu på onsdag. Så nu är den helt färdig för provning, vilket är skönt för då har jag morgondagen till att ta igen lite som jag ligger efter med.


Bakstycke rätsida


Bakstycke avigsida


Nertråklat motveck


Färdigtråklad kjol. Linningen är inte den som ska vara när kjolen är färdig, utan ett lärftband (som ett slags mellanlägg) som jag tråklat dit för att vi, på provningen, ska bestämma hur vi ska göra linningen - om vi ska skär av den eller  om den kan vara hel. Beror lite på hur mycket tyg jag har kvar, det jag fick utav kunden kanske inte räcker till en hel linning och då måste vi skära av den. Med andra ord ha söm i sidorna, även på linningen.  


Och här är en bild på min fina vän Frida som sitter mitt emot mig och Cajsa. Hon syr en kilt istället för en kjol, trots att hon är damskräddare precis som jag. Hennes kund är datakunskapsläraren Erling.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0