Nytt år

Under 2011 har jag:

- Haft mitt allra första, riktiga jobb. Med riktiga löneavier med såna där perforerade kanter som man måste riva av, skatt, semesterersättning, löneförmåner, uniform, passerkort, företagsjulklapp, firmafester och ja, allt!
- Varit högskolestudent och pluggat på distans. I tre veckor, tills jag insåg att kursen jag läste var sjukt tråkig och hoppade av.
- Sett sparkparkeringen vid tågstationen i Insjön.
- Varit i norrland (läs: Umeå) för första gången.
- Hatat Stockholm och bara velat fly.
- Skickat in ansökning till min drömutbildning och varit skitnervös.
- Fotograferat, limmat, ritat och skickat in mina livs första arbetsprover. 
- Åkt till Göteborg med mamma och gått på antagningsprov på Tillskärarakademin.
- Åkt till Uddevalla och gått på antagninsseminarium på YH Skräddare.
- Fått reda på att jag inte kommit in på Tillskärarakademin.
- Haft ren panik och varit livrädd att hela mitt liv skulle gå åt helvete.
- Svarat i mobilen, på väg hem från jobbet, när min mamma ringer och säger att jag har fått brev från YH Skräddare. Cyklade hem i ilfart och slog min rekordtid med åtta minuter. 
- Hoppat runt, runt, runt i köket och skrikit för att jag har kommit in på Yh Skräddare i Uddevalla.
- Gått runt och varit den lyckligaste människan någonsin.
- Letat lägenhet, misslyckats, varit ledsen och tillslut fått världens bästa lägenhet någonsin.
- Börjat övningsköra.
- Packat ner hela mitt liv i flyttkartonger.
- Varit livsförvirrad och otroligt glad på samma gång. 
- Flyttat hemifrån.
- Börjat på min absoluta drömutbildning.
- Träffat en massa, nya fantastiska människor och vänner för livet. 
- Haft hemlängtan och saknat Stockholm.
- Gått i skolan, slitigt som tusan och fundera över om detta verkligen är någonting för mig.
- Suttit på en klippa och sett ut över havet.
- Skrattat och pratat så mycket med mina vänner på lektionerna, att lärarna tillslut tröttnade och bad oss att fundera över vad vi egentligen gjorde där.
- Spenderat nästan varendaste lördagsmorgon med Cajsa, på Pingstkyrkans loppmarknad.
- Varit sambo. Åsa i min klass bodde delvis hos mig och delvis hos Louise (som bor i mitt hus), efter att hon bråkat med sin hyresvärd.
- Fuldansat på Höga C och Kullgrens. 
- Åkt på raodtripp upp till Stockholm. Fem tjejer i en röd, liten bil.
- Gått på galna hemma-/förfester. Tacokvällen, första höga C-festen, Fridas födelsedag, Åsas herrfest, Cathrins inflyttningsfest och nu senast julfesten hos Marika.   


2011 har jag:
Deppat, gråtigt, skrikigt, varit både arg och asförbannad, orkeslös, förvirrad, trött, ensam, glad, lycklig, kär, skrattat tills jag fått ont i magen, ramlat (mer än en gång), gått på hemmafest hos fina vänner, varit full, saknat människor och sagt upp vänskapen med personer som jag trodde var mina vänner.

Det har minst sagt varit ett händelserikt år.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0