Fredag, regn, PT-övningar

Idag är det fredag, äntligen! Mina nerver är körda i botten, så lite helgledigt är mer än välbehövlig vid det här laget. I onsdags hade vi inlämning av blusen och jag lämnade i vanlig ordning inte skolan förs kvart i nio på kvällen. Att sy i knapparna, som jag tidigare på dagen hade sagt till Frida att det skulle gå "huuuur fort som helst", tog närmare en timme. Men hur som helst, nu är blusen inlämnad och imorse blev den utvärderad av tre lärare med falkögon. Mkt nervöst! Jag är väl inte hundra procent nöjd med mitt arbete men ibland man kommer till en viss punkt då man helt enkelt får lov att acceptera att ens arbete antagligen inte kommer att bli mycket bättre än vad det är. Och sen får man helt enkelt lära sig leva med det. 

Idag när jag vaknade, vaknade jag upp till ett grått, regnigt och blåsigt Uddevalla. Det har inte regnat på evigheter, tills nu. Kallt är det inte heller. Vilket är skönt i och för sig, fast när de i onsdags tände stadens julbelysning så hade jag ändå önskat att det låg lite snö på marken. Uddevalla har ny julbelysning i år föresten, det är hur fint som helst. Ska försöka ge mig ut och ta en bild imorgon, så att ni kan få se.  

Tog det lugnt hela morgonen och begav mig till skolan vid 12-tiden. Hade tänkt att jag skulle sy klart den PT-övningen (produktionsteknik-övningen) som jag hade kvar men mina lärare hade städat och plockat bort allt material så jag fick sysselsäta mig med att sy en ärm istället. Det är en annan läxa som vi har just nu. Inte kul. Det gick åt helvete kan vi väl säga. Konstruktionen av ärmen gick bra, men när jag skulle sy ihop den blev det blankt. Att sy ett fyrkantigt ärmhål är inte det lättaste. Så när jag började sprätta upp fel söm, en söm som jag hade kämpat/tampats med i 40 minuter, kände jag att det var dags att ge upp och gå hem.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0