Lördag

Lördag. Jag är trött. Har tänkt att städa idag, men jag orkar inte. Måste  verkligen, men just idag känns det bara urtråkigt. Jag som gillar att städa annars. Konstigt. Igår var jag bara hemma och tog det lugnt. Eller nej fel, var i skolan först, till 18 kanske. Sen gick jag hem och redigerade bilder. Alla andra var antingen inte i stan eller upptagna på annat håll. Då kändes bildredigering som en ganska så okej fredagssysselsättning. Sen drog ju tonårsmögen i min korridor igång brandalarmet vid ett-tiden, så jag fick ju lite frisk luft genom en tur ut på gatan också. Och så fick jag ju prata med en livs levande brandman också, de ni! Jag förstår inte hur man kan låta bortskämda snorungar bo för sig själva. Dem klarar ju uppenbarligen inte av det! Asstörande! Antingen så kan dem lära sig att bete sig som vuxna eller så kan de lika gärna flytta tillbaka hem till mamma och pappa igen!!?

Uppdatering!

Tonårsmög, för er som inte kommer ifrån eller bor på västkusten, är en benämning för en omogen, irriterande, asjobbig tonåring. Såna som bor i min korridor t ex ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0