Nytt plagg: Kjol

Idag hade jag min allra första måttagning med extern kund, Gunilla. Det var nervöst och jag var kanske lite fumlig när jag skulle knyta fast midjebandet på min kund, men det gick bra och jag ska nu sy en "miss marple"-inspirerad kjol med nersytt motveck både fram och bak. Det ska bli jätteroligt och jag ser verkligen fram emot att se vad min kund (som råkar vara en utav mina lärare Karolinas mamma) tycker om kjolen och mitt arbete. Imorgon ska jag börja med mönster och så får vi se hur det går därifrån. Nu ska jag skriva på en läxa och sedan sova. 

Åh juste, tog en tur till SySiwan (en tygaffär som ligger precis vid min skola) efter skolan och köpte lite tyg. Dem har just nu halva priset på alla metervaror och jag hittade ett jättefint svartvitt, fiskbensmönstrat ulltyg som jag tänkte försöka sy en kappa utav. Jag har aldrig sytt en kappa förut men tänkte att eftersom att jag nu har lärt mig så mycket här på utbildningen, och har tillgång till så otroligt bra maskiner och järn så borde jag klara av det. Dessutom har jag ju urkunniga klasskompisar som kan hjälpa mig om någonting skulle gå fel.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0