Helgens bravader - Söndag

Söndagen i Stockholm spenderades på följande sätt:

Jag och mamma tog bilen till en ny loppis som öppnat här där mina föräldrar bor. Men den visade sig vara urkass, det var mer "hej-jag-har-rensat-hemma-och-nu-kan-du-få-köpa-mitt-skräp" så vi åkte vidare till mitt kära jobb (IKEA för er som inte vet de). Där var det peak-helg (med andra ord jävligt mycket folk & lååånga köer) och jag inhandlade julstjärnor och pepparkaksformar.

Därefter satte jag mig på pendeltåget in till stan för att möta upp min finaste Julia, som jag inte träffat på evigheters evigheter. Men efter månader i småstad utan pendeltågsåkning så glömmer man snabbt bort hur fort det går att ta sig in till stan och vips så stod jag där på Götgatan, 45 minuter tidig. Så det blev en vända in på HM där jag köpte en urfin, vit ulltröja (samma som den röda som jag köpte igår). Riktigt nöjd!

Tillslut kom den fina kvinnan och vi strosade ner mot Skånegatan där vi tittade in på Beyond Retro och sen gick vidare till Louie Louie för en fika. Det var så himla roligt att äntligen ses igen, och det blev prat om både det ena och det andra. Hon och hennes eminenta karl firade föresten två år tillsammans i fredags, det är inte klokt! Det känns som om det var igår som hon messade mig och frågade om det skulle va skumt om hon skrev till honom på facebook. Då kände de inte varandra och nu är det svårt att tänka på Julia, utan att inte automatiskt tänka på David. 

Nu har jag ätit god middag och ska snart sätta mig ner med lite mönsterkonstruktion. Imorgon bär det av tillbaka till verkligheten. Det ska bli roligt, men såklart så kommer jag att sakna min fina hemstad... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0