Sen senast


Tänkte att vi skulle kika lite på vad jag har haft för mig på sistone...


I slutet av september hoppade jag på ett tåg, bytte till en buss och tillsist ett flygplan och drog hem till huvudstaden.
 

Där träffade jag familjen och fina vänner, firade morfars 85-årsdag och kramade på den goaste.


Och lika snabbt som jag kom dit, var jag tvungen att åka tillbaks till västkusten igen.


Några dagar senare hade min klasskompis Åsa årets fight med sin vidriga och uber-perversa hyresvärd, och vi beslutade att hon inte kunde stanna där en endaste minut till. Så vi packade så mycket av hennes grejer som fick plats i våra dramaten-vagnar och flyttade hem henne till mig och Louise.


Det var grymt fint höstväder ute och alla träd var brandgula.


Samma dag så tyckte vi att stämningen efter allt bråk och skrik behövdes lättas upp, så vi ställde till med fest.


Jag och Åsa gick på nattliga promenader och en kväll stötte vi på en igelkott. Mitt på Kungsgatan. Det var fint.


En tidig morgon såg det ut som om hela himlen brann.


Efter onsdagens stora byx-inlämning var vi döda (mentalt alltså), så Cajsa var världens finaste och lagade urgod middag åt mig och Hedvig. Hon var riktigt nöjs över resultatet :)  


Eftersom att vi på Yh Skräddare inte har några tentor som vanliga studenter, så kan vi ju inte heller dricka några tentaöl. MEN istället för tentor så har vi ju redovisningar så därför kan vi med gott samvete dricka redovisningsöl. Att det dessutom var Suit Up-day gav det ju oss bara ytterligare en anledning att fira. Så vi svidade om till våra mest kostymliknande utstyrslar och gick till ett (tomt?) Höga C. När Höga C stängde så gick vi hem till mig och spelade Uno och Hej knäckt till sent in på morgonen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0