Helg i Uddevalla och familj på besök

Städar lägenheten och dammsuger upp betongdammet från helgens bravader. Nu har föräldrar+bror varit här och åkt igen. De kom hit runt tre-halv fyra på morgonen i lördags, efter att de fått någon vansinnesidé om att efter jobb och skolan åka hem och sova i några timmar och sedan runt tolvslaget, sätta sig i bilen och köra de fem timmarna som det faktiskt tar att åka hit från Stockholm. Jag kan ärligt säga att jag kanske inte tycker att det var de klokaste beslutet, men hur som helst så klarade de sig helskinnade hit i alla fall.

I lördags gick vi en tur till second hand-affären som bara har öppet på väldigt konstiga tider. Bland den anstormande hopen av människor som också var där (det är alltid G-A-L-E-T mycket folk där) fyndade jag rörstrand-porslin och ett våffeljärn av den typen som mamma hade när hon var liten. Sedan gick vi en runda på "shoppinggatan", vilket råkar vara samma gatan som jag bor på.

Anledningen till att familjen kom hit denna helg, var för att hjälpa mig med att sätta upp hyllor/rullgardiner etc samt att köpa en spis. Vi hann med att få upp fyra av sju hyllor, två utav fyra rullgardiner, två speglar och handdukstorken samt att köpa en spis. Nu såhär i efterhand tycker jag att det låter som om att vi hann med en hel del, men så kändes det inte när familjen åkte. Hur som helst så är jag nöjd med helgens åstadkommanden.
 

Den röda nere i vänstra hörnet var min favorit. Pappa visste ju såklart exakt vilket märke den var, men det har jag glömt nu.

Å juste, i lördags var det också någon form av bilträff med typ raggar-/amerikanska bilar här nere på torget. Jag som bor här i Uddevalla kan väl ändå säga att jag börjar bli rätt så van, då man ser såna bilar åka omkring hela tiden här i stan, men pappa och bror blev helt överlyckliga. Det var några riktigt coola bilar där måste jag ändå säga. Skulle inte tacka nej till en sådan om någon så generöst erbjöd mig en.


På kvällen käkade vi middag på Harrys. Galet god mat där!   

Så som sagt, nu har de åkt hemåt...med bror bakom ratten dessutom. Han är så himlans duktig min lillebror. Imorgon väntar skola, första dagen med riktigt skolarbete. Riktigt nervöst! Har hört att det kommer att bli tufft nu i början, men jag längtar massor!          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0