Thank God It's Friday

Äntligen fredag! Första riktiga skolveckan är över och jag är helt slut. Att säga att det har varit en intensiv vecka är inte att överdriva. Vi har hunnit med att sy två olika fick-detaljer; en vanlig gubbficka och en passpaolerad gubbficka. Båda sydda på ett helt nytt sätt gentemot vad jag är van vid. Dessutom har vi haft tre dagar av intensiv mönsterkonstruktion, även där på ett helt nytt (och väldigt snabbt sätt) gentemot vad jag är van vid. Utöver detta har vi läxor upp öronen, som skall göras till nästa vecka. Det är jätteroligt att vi äntligen är igång på riktigt, men oj vad jag inte var beredd på tempot. Det kommer nog att ta några veckor innan man har vant sig vid hur allt ska gå till. 

Spenderade eftermiddagen/kvällen här hemma med Louise. Det blev lite för mycket godis, lite för mycket mönsterkonstruktion och lite för mycket tacos. Imorgon blir det en tur till pingstkyrke-loppisen, där vi med stor sannolikhet lär träffa resten av klassen (det är där, på Willys och på Claes Ohlsson som vi ses) och därefter en tur ut till Torp för inhandling av en tvättställning.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0