Helg.

Söndag. Helgen har varit bra, stack hem till Frida i fredags och kollade på This is England (äntligen!). Vi har pratat om att se den filmen i jag vet inte hur länge och i fredags lyckades vi äntligen. I går hängde jag med familjen hela dagen, gick på loppis där jag bland annat köpte ytterligare en ascool gammal kamera. På kvällen kom Frida hit. Det var märkligt att någon från Uddevalla satt i mitt rum, i Sthlm, men väldigt trevligt med sällskap. Vi satt mest och tjötade hela kvällen. Lyssnade på musik gjorde vi också, väldigt märklig musik (det var Frida som valde).

Idag gick jag, Frida och Teresa på utställningen Korolys Kostym Drama, på Dansmuseet. Det var riktigt häftigt! Det som var lite extra med den här utställningen var att man faktiskt fick ta och känna på kostymerna. Det brukar man aldrig få annars men eftersom att dessa kostymer har burit om och om igen, hur många gånger som helst och redan var "trasiga"så var det okej att klämma och känna. Detta är ju helt fantastiskt för skrädderistudenter, och vi utforskade både veck på rockar och hur krinolinerna under kjolarna var tillverkade.



Rocken längst till höger är tillverkad av kokosdörrmattor.


En körsbärsträdskostym från Körsbärsdalen, ur Bröderna Lejonhjärta.


Kolla in den fräcka krage med slag som övergår till ingenting, från ena sidan till den andra.

Efter utställningen vandrade vi över till gamla stan och käkade, och sedan blev det en tur ut till de södra förorterna för ett loppisbesök. Det var helgen det, imorgon blir det tillbaka till jobbet efter två veckors sjukdom. Ska bli kul! Nu sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0