LIA dag 20

Eftersom att jag legat hemma och varit sjuk i två veckor så har jag missat en hel del tid av min LIA, dag 10 till dag 19 har snytits och hostats bort men nu är jag frisk (eller så gott som iaf) och tillbaka i ateljén. 
  


Idag har jag fortsatt på paljettkavajen som liksom pausades när jag vart sjuk. Började med att sy i sidstycket så att jag fick ett komplett liv.


Sen sydde jag ihop ärmarna. På kavajer är det alltid en tvåsöms-ärm.


Ärmen har ett fusksprund, med andra ordet ett sprund som är igensytt och inte går att öppna. Som en dekoration bara. Senare ska det komma dit knappar också.


Efter att jag hade sytt ihop ärmen var det dags att sätta i ärmen i kavajen. Jag HATAR detta moment, därför att det är så sjukt krångligt och svårt, och det blir nästa aldrig bra. Satt med ärmisättningen i tre (!!!) timmar, gjorde om säkert fyra gånger och ändå så vart det inte bra. Då gav jag upp och gick hem. Så sjukt tröttsamt! Hoppas verkligen att det går bättre imorgon... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0