Praktikplats - check!

När jag vaknade idag, låg jag kvar en stund och tänkte på att alldeless snart, om bara några dagar så kommer jag att vara tillbaka i vardagen igen. Med skola, läxor, stress och trötthet. Jag trodde att det skulle kännas jättekonstigt att komma hem till jul och att vara här i två veckor, att jag skulle sakna skolan och allt det där i Uddevalla, men jag har faktiskt inte saknat det ett dugg. Okej, min säng har jag väl saknat lite. Om sanningen ska fram så har jag ingen större lust att åka tillbaka. Jag vill stanna här och hänga med Hedvig, sitta i Julia&Davids soffa och prata om framtiden en hel eftermiddag, och spela brädspel på ett vardagsrumsgolv klockan 4 på morgonen. Som tur är har vi praktik snart och då får jag vara i Stockholm i 10 veckor + hela sommarlovet! 

Idag var jag faktiskt och fixade en LIA-plats. I veckor har jag ju gått omkring och våndats över att behöva skaffa en praktikplats. Jag tycker nämligen att det är jättejobbigt att behöva ringa till folk jag inte känner. Först så ville jag inte ha praktik alls. Jag var ju så illa tvungen men tyckte att det skulle bli asjobbigt, men sen hade jag LIA-samtal med min lärare Karolina. Det värsta gick över och jag tänkte att det kanske kan bli kul ändå. Jag brjade ringa runt men fick nej efter nej. Det kändes lite hopplöst, men nu är det fixat! Träffade Hedvig på en fika idag och efteråt åkte vi ut till Skärmarbrink, till hennes gamla praktikplats på Karl Gerhards atélje. Pratade med Inger som driver atéljen och jag fick mer än gärna vara där på LIA:n. Blev astaggad när vi var i atéljen och Hedvig visade det hon hade sytt när hon var där. Tror att jag kommer att få det riktigt bra där, känns rätt liksom.        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0