LIA dag 5

Inledde dag 5 av LIA:n med att åka ut till Super tyghuset i Tensta, tillsammans med Inger och Sara. Det var helt sinnessjukt, så galet mycket tyg på en pytteliten yta! Inger hade "förvarnat" oss, men både jag och Sara blev en aning ställda när vi klev innanför dörren. Det var extremt spännande att gå runt och lyfta och kika, leta och titta bland alla högar och rullar, det var skräddarnörderi på hög nivå!


Inger köpte material till 6 st paljettkavajer, varav en som jag ska sy nu under LIA:n. Jag hittade två retromönstrade tyger, som ägaren berättade för mig, var i 100% bambu....till ett meterpris på 40 kr!!! Helt galet billigt! Sara köpte tyg till sin balklänning, ett jättefint 100% silke tyg.

När vi kom tillbaka till ateljén fortsatte jag med guldbyxorna. Sydde på linningen...

...och började fålla, men jag hann inte klart så det får blir till att göra färdigt på måndag. Efter fållen är det hyska och hake som ska i, sedan är byxorna färdiga!

Idag var dessutom den andra praktikanten Saras sista dag på ateljén, så från och med nästa vecka är jag ensam praktikant hos Inger. Nervöst! Kommer att sakna Sara lite grann, trots att vi bara "känt varandra" i en vecka. Det var kul med sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0