Helgens bravader - Lördag

Efter en riktigt kämpig och trög vecka tänkte jag igår kväll att "Åh, imorgon får jag äntligen ha lite sovmorgon och slippa behöva gå upp klockan 6", men ski fick jag för vid tjugo över sju imorse sken solen in så pass mycket genom mina fönster att det var helt omöjligt att sov en endaste blund till. Visst var det i och för sig trevligt att  vakna till solsken men jag hade ju gärna vela sovit en timme till åtminstone.

Hur som helst så böjade jag lördagen med den veckliga (är detta ens ett riktigt ord?) turen till Pingstkyrkans loppis. Blev riktigt förvånad när jag kom ner för trappen och INTE möttes av ett hav av människor, vilket det alltid annars är. Kanske berodde det på att det är helgen innan löning, vem vet. Tyckte att även utbudet kändes lite fattigt. Det brukar alltid var hur mycket saker som helst annars, men inte idag. Hittade några schyssta grejer iaf. 

 
Bland annat dessa...väggfack? Eller vad kallas en sådan här grej? Hur som helst så tyckte jag att den var ganska tjusig och för en tia så kändes det okej, så den fick följa med hem. Älskar för övrigt att loppisarna här i Uddevalla är så galet billiga. Hemma i Sthlm är allt så dyrt jämt.

Fick även med mig en schysst tygkasse av tjockare canvas (perfekt när man ska gå och handla och vill spara pengar genom att inte köpa plastpåse), två örngott med fint blommönster på samt två mindre ugnsplåtar till min miniugn. Alltihopa för endast 55 kr, det är vad jag kallar billigt.


Eftersom att loppisturer har blivit det sedvanliga lördagsnöjet bland mina kära klassvänner så träffar man ju vanligtvis på halva klassen på Pingstloppisen. Idag träffade jag bara på Cathrin. Hon skulle gå vidare till Antik Harry's, vilket är en loppis som enbart har öppet på konstiga tider och som jag hittills har lyckats missa så jag följde gladeligen med. Och vilken tur det var att jag gjorde de för herregud vilken toppenloppis det visade sig vara!


Inne i ett utav de många, små rummen stod denna dalablåa kista. Egentligen var det kärlek vid första ögonkastet, men eftersom att jag allt för ofta har hittat grejer på loppis som jag förälskat mig i och sedan kommit hem med och insett att det egentligen bara är skit som jag har kastat bort mina pengar på, så krävdes det en konsultation med mamma innan jag med gott samvete kunde gå tillbaka och köpa den. Så för det ynka priset av 200 riksdaler äger jag nu denna träkista som herren på loppisen berättade var från 1940-talet.


I en flyttkartong på golvet hittade jag även en kartong blyertspennor med tillhörande pennskrin i plåt. Köpte de mest för den fina förpackningen men när jag kikade närmare så visade det sig vara helt fantastisk kvalité på pennorna, som är någon slags tecknings-/skisspennor. Och för 15 kr kan man ju inte riktigt tacka nej...


Inne bland hyllorna på Antik Harry's träffade vi på Louise som går i vär klass och som bor i samma hus som mig, bara några dörrar bort faktiskt. Hon var på jakt efter en kassettbandspelare och var mycket glad av att precis hittat en för en billig peng. 

 
Margretegärdeparken

Efter Antik Harry's gick vi vidare genom stan till en tredje loppis som konstigt nog var inne i en jättestor lägenhet. Hittade inget speciellt där, så vi gick vidare hem till mig och käkade lunch/fikade.

På kvällen gick jag, Cathrin, Louise och några till hem till Cajsa för taco taco-kväll. Hade hur kul som helst, det var länge sen som jag skrattade så mycket som jag har gjort ikväll. Självklart spårade det ur totalt där ett tag och det blev väl lite väl flamsigt men vad gör det när allt kommer omkring. Kul hade vi ju i alla fall :P

Planerna för morgondagen är att städa och att gå till skolan och göra klart det sista på mönsterkonstruktionsläxan som ska in på måndag. Prio ligger på det sistanämda, men det kanske är förståligt. Nu ska jag gå och lägga mig, är riktigt trött. God natt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0