Helgens bravader - Lördag

I lördags gick jag och Hedvig på den sedvanliga loppisrundan. Det finns några bra loppisar här i stan och jag tänkte visa er några av dom.


Först går man alltid till Pingstkyrkans loppmarknad. Hit går vi nästan varenda lördag, det här är en galet bra loppis. Jättebilliga priser och hur mycket schysst prylar som helst. Här har jag fyndat både ett och annat. Dessutom är risken STOR att man träffar på nån från klassen eller nån utav tvåorna härinne bland hyllorna.  


Efter Pingstkyrkan gick vi de 100 meterna bort till auktionsverket, vilket även den är en grymt bra loppis. Här finns allt från porslin till gamla skolplancher. Här är det dock något dyrare än på Pingstkyrkan.


Tillsist gick vi till Harry's. Den här dörren ser inte mycket ut för världen men detta är nog min absoluta favoritloppis. Där nere i källaren finns hur mycket grejer som helst, till urbilliga priser och där jobbar dessutom en gubbe som kan allt om varenda pinal som finns därinne. För några helger sen köpte jag den blåa kistan här, en äkta dalakista från 40-talet för ykna 200 kr.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0